Uporządkowanie

Okres wstępnej adaptacji do warunków szkolnych już za nami. Uczniowie i nauczyciele powoli weszli w swoje role i mieszczą się (z trudem) w ramie w którą chce ich wcisnąć Społeczeństwo. Szkoła Specjalna to przecież inna szkoła. Podobna do innych i od innych różna. Czym się różni? Tolerancją dla odmienności. Mocniejszą strukturą- i mam tu na myśli taką organizację wychowania i nauczania, która jest bardziej czytelna dla osób z ograniczonymi możliwościami adaptacyjnymi. Najprościej mówiąc: porządek w otoczeniu ułatwia uczenie. Uporządkowanie to powinno obejmować czas, przestrzeń i interakcje. Bez tego nie da się prowadzić zajęć. Łatwo się o tym mówi (pisze), i wszyscy teoretycznie o tym wiedzą. Tylko dlaczego to wszystko tak kuleje w codzienności naszych szkół? Wiemy dlaczego... Macie jakieś wątpliwości? Proszę do mnie zadzwonić: 501 487 205

Brak komentarzy: